وسایل مورد نیاز برای تهیه غذا رستوران

وسایل-مورد-نیاز-برای-تهیه-غذا

وسایل مورد نیاز برای تهیه غذا رستوران

به راحتی می توان گفت قسمتی  از موفقیت های مراکز کوچک و بزرگ تهیه ی غذا ، آماده کردن تجهیزات آن است و بخش دیگر به نوع آشپزی و کیفیت غذا بستگی دارد .

 تجهیزاتی که برای تهیه غذا در رستوران و یا کترینگ مورد نیاز است :

شامل میز دورچین ، دستگاه خلال کن ، گرمکن غذا ، دستگاه سلفون کش حرارتی ، کانتر گرم ، دیگ پخت برنج ، دیگ پخت خورشت ، اره استخوان بر  ،فر تابشی ، کباب پز تابشی ،  اجاق گاز ، دستگاه سبزی خرد کن ، یخچال صنعتی ، فریزر صنعتی ، وان استیل ، دستگاه گریل صنعتی ، یخچال ، سبد بزرگ آشپزی ، دیگ های بزرگ  ،قابلمه ها ، بیش از ۵۰ سیخ کباب زنی در سایزهای مختلف ، ملاقه و کفگیر ، انواع دستگاه خمیر گیر  و … است .

وقتی برای تجهیزات آشپزخانه کترینگ قدم بر می دارید یعنی در واقع قلب مرکزی کترینگ را مجهز می کنید . اگر می خواهید کترینگ با سطح بالاتر از دیگران داشته باشید ، باید هزینه زیادی را برای آن  بپردازید ، تا بتوانید از جدیدترین و به روز ترین تجهیزات و وسایل  آشپزخانه در آن قرار دهید .  اگر آگاهانه در این مسیر قدم بردارید سود زیادی نصیبتان خواهد شد . برای راه اندازی یک آشپزخانه مجهز پس از طی  کردن مراحلی مانند مجوزهای بهداشت و معتبر و همچنین پیدا کردن مکان مناسب باید یک لیست کامل تجهیزات آشپزخانه را آماده کنید .

 قبل از خرید وسایل مورد نیاز آشپزخانه باید تجهیزات را در دسته های مختلفی قرار دهید :

وسایل مورد نیاز برای تهیه غذا رستوران

وجود انبار سرد در تجهیزات :

از مهمترین بخشهای راه اندازی کترینگ انبار سرد است . انبار سرد مکانی است که در آن تمام مواد غذایی مهم نگهداری شود . انبار سرد به شما کمک می کند ،  که به شیوه نوین امروزی عمل کنید . در انبار سرد با تنظیم درجه حرارت بین ۳۴ و ۴۰ درجه فارنهایت اقلام خوراکی بدون هیچ گونه آسیبی نگهداری می شوند . انبار سرد کترینگ بین ۱۰ تا ۳۰ درجه فارنهایت مورد نیاز است . انبار سرد در کترینگ ها در سایزهای مختلفی وجود دارد . با توجه به تعداد مشتری ها و مراجعه کنندگان در سایزهای بزرگ و کوچک ساخته می شود .

انبار خشک :

انبار  خشک می تواند محصولات را طبقه بندی کند و وظیفه نگهداری را  بر عهده دارد . در دمای زیر صفر درجه برسد . فقط کافیست که از اقلام مواد غذایی به صورت تمیز نگهداری شود و بهداشتی در آن قرار گیرد . انبار خشک در  باعث می شود که از حداکثر فضا برای حجم زیادی از مواد غذایی خشک استفاده کنیم .  باید توجه کنید که تجهیزاتی که برای کترینگ خود آماده می کنیم . علاوه بر اینکه کیفیت بالایی دارند ، باید کارایی قابل توجهی به شما بدهد .

 تجهیزات آماده سازی :

همانطور که تجهیزات آماده سازی به کار می رود در یک کترینگ مرحله ی  آماده‌سازی سازی نیز ضروری است .  قبل از اینکه کترینگ را راه‌اندازی کنید توصیه می‌شود همه اقلام را بررسی کنید و آن  مواد غذایی و وسایلی که از قلم افتاده اند را بازبینی نمایید . تجهیزاتی که برای کترینگ خود آماده می کنید  باید از جنس مرغوب داشته باشند و از مواد درجه یک اصلی تشکیل شده باشند ، تا در زمان کوتاه دچار فرسودگی نشوند .

تجهیزات پخت :

در مرحله ای از کترینگ  گفته می ‌شود که غذا را پخته و آماده ی ارسال می باشد  . انجام  پخت بر اساس فعالیت شما در مراحل تجهیزات و آماده سازی غذا می تواند بیشتر و گسترده تر باشد . تجهیزاتی که کوچک هستند از موارد ضروری کترینگ  به حساب می آید . بهتر است پس از اینکه مکانی را برای کترینگ در نظر گرفتید ، تجهیزات مورد نیاز آن را خریداری نمایید . تجهیزات نگهداری مواد غذایی را که تهیه می کنید حتماً سالم و تازه باشند و به صورت منظم از آنها نگهداری کنید . باید به حجم کیفیت و کارایی مرحله نگهداری توجه کافی را داشته باشید . از خرید تجهیزات اضافه بپرهیزید و قبل از رفتن به خرید تجهیزات یک لیست کامل را تهیه نمایید .

 تجهیزات شستشو :

شستشو  دادن وسایل کترینگ در مراحل آماده سازی طبخ و سرو غذا بسیار مهم است شما علاوه  بر شستشوی ظروف شستشوی مواد غذایی قبل از آماده‌ سازی برای پخت احتیاج دارید .  در این مراحل بهداشت حرف اول را می ‌زند ، تا بتوانید فعالیت خود را به راحتی ادامه دهید از مراحل اول تا انتهای کار باید کارهای خود را بدون نقص انجام دهید .  برای تهیه این بخش نیاز به تهیه یک لیست دارید تا بتوانید از تمام تجهیزات مرحله به مرحله و به صورت تک تک استفاده کنید .

حرف آخر :

برای راه اندازی و تهیه تجهیزات شما نیاز به یک لیست کامل دارید که نیاز به دقت کافی دارد . تهیه لیست تجهیزات بستگی به گستره ی نوع فعالیت شما  در زمینه های  کوچک یا بزرگ آشپزی دارد .  این کسب و کار این فرصت را به شما می ‌دهد حتی در مکانهای کوچک هم بتوانید مشغول به کار شوید و سود خود را از آن به دست آورید .

0/5 (0 Reviews)
اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *